Analiza Poslovanja

SHARE:

Analiza tržišta je najvažniji segment u izradi bilo kog poslovnog plana ili strategije, pa tako i marketing plana. Zašto je to tako? Zašto je analiza tržišta toliko bitna i šta je to ciljno tržište u marketingu? Analiza tržišta predstavlja proučavanje kretanja na tržištu, odnosno kvalitativna i kvantativna procjena tržišta koje okružuje određenu organizaciju. To se odnosi na utvrđivanje potreba kupaca, utvrđivanje ciljnog tržišta za proizvode i/ili usluge koje nudite. Također, kako privući i zadržati kupce, ko je konkurencija i šta je to što oni imaju u ponudi, kako najprikladnije odgovoriti na potrebe kupaca, te proučava kupovne obrasce i kompletne ekonomsko okruženje.

Cilj analize tržišta jeste da upoznate okruženje u kojem radite, kako unutrašnje tako i vanjsko. I ne samo to, već i da procijenite budući uspjeh u poslovanju organizacije. Za vanjsku analizu tržišta koristite se PESTLE analizom, a za unutrašnju analizu tržišta koristite se SWOT analizom.

Značaj analize tržišta

Pored toga što je analiza tžišta od vitalnog značaja za pokretanje projekta, jednako je bitna u održavanju potražnje za postojećim proizvodima i/ili uslugama i povećavanju potražnje. Analiza tržišta pokazuje koliko su dobre marketinške tehnike koje trenutno koristite i šta je potrebno mijenjati, to jest koji su to nedostaci i prijetnje. Neophodno je imati što više informacija vezanih za tržište kako biste ih što bolje iskoristili za ostvarivanje vlastitih ciljeva i postigli ono što je vizija organizacije. Ako je analiza tržišta urađena na pravi način, na osnovu nje ćete vrlo lako napraviti uspješnu marketinšku strategiju.

PESTLE ili PESTEL analiza

Prvobitno se polazi od PESTLE istraživanja tržišta. Šta je to PESTLE? Samo istraživanje tržišta je podijeljeno na segmente, koji se odnose na:

  1. politički (P - political) - politički faktori se odnose na to kako vlada i vladine organizacije određuju, odnosno utiču na poslovanje i ekonomiju u cjelini, što uključuje vanjskotrgovinsku politiku, političku stabilnost ili nestabilnost, korupciju i slično,
  2. ekonomski (E - economic) - ovi faktori se odnose na ekonomski rast, stopu inflacije, devizne kurseve, kamatne stope, dohodak potrošača, stopa nezaposlenosti,
  3. socijalni (S - social) - to podrazumijeva cjelokupno okruženje, norme, običaje i vrijednosti stanovništva, demografkse karakteristike, stopa rasta stanovništva, stavovi o životu, kulturne barijere, stavovi o karijeri,
  4. tehnološki (T - technological) - ovi faktori se odnose na inovacije u tehnologiji koje mogu povoljno ili nepovoljno uticati na poslovanje, tehnološke podsticaje, nivo inovacija, automatizaciju, tehnološke promjene i količinu tehnološke svijesti koju tržište posjeduje,
  5. pravni (L - legal) - ovi faktori uključuju zakone koji mogu uticati na poslovanje, kao što su zakoni o zaštiti potrošača, zakoni o diskriminaciji, o zapošljavanju, antimonopolski zakoni, zakoni o autorskim pravima i slično , i 
  6. ekolišni segment (E - environmental)- ovi faktori se odnose na ekološke aspekte, klimu, zagađenje, potencijalni nedostatak sirovina, i slično. 

Dakle, PESTLE ili PESTEL analiza podrazumijeva eksterno istraživanje i analizu tržišta kojeg je organizacija sastavni dio. Treba napomenuti i da se ovi segmenti konstantno mijenjaju i potrebno je dobivene podatke ažurirati. Kada se obavi istraživanje tržišta po svim ovim segmentima, naredni korak je SWOT analiza.

SWOT analize

Izradom SWOT analize tržišta utvrđujete koji su to ključni faktori na koje se trebate usredotočiti, šta trebate izbjegavati, koje su to mogućnosti koje trebate prigrliti i koje su to prijetnje na koje trebate obratiti pažnju. SWOT analiza se ne radi samo prilikom pokretanja nekog projekta, već i kada trebate analizirati postojeći projekat ili želite napraviti prekretnicu u istome.

SWOT analiza je zapravo utvrđivanje, a na osnovu ranijeg istraživanja tržišta, koje su to:
  1. prednosti (Strenghts), 
  2. nedostaci (Weaknesses), 
  3. prilike (Opportunities), i 
  4. prijetnje (Threats) 
koje određeni projekat ima na tržištu.

Prednosti opisuju pozitivne karakteristike, kako materijalne tako i nematerijalne, unutar same organizacije. To je nešto što možete i trebate držati pod kontrolom. Na karakteristike koje smatrate nedostacima Vašeg proizvoda i/ili usluga trebate posebno obratiti pažnju. Karakteristike koje su nedostaci umanjuju vrijednost onoga što prodajete i u konačnici utiču na prodaju. Prilike su vanjski faktori koji predstavljaju mogućnosti i opcije za uspjeh posla kojim se bavite. Prijetnje su vanjski faktori izvan kontrole koji bi mogli sam posao dovesti u opasnosti. Svakako je potrebno imati listu prijetnji i moguće odgovore na iste.

Finansijska analiza poslovanja

Na kraju dolazimo do onog ključnog momenta, a to je finasijska analiza koja zapravo daje kvantitativni presjek stanja ukupne uspješnosti poslovanja pravnog subjekta.

Finansijska analiza operiše veličinama iskazanim u finansijskim izveštajima u nastojanju da sagleda finansijsku snagu i slabosti preduzeća. Interes za rezultate analize pokazuju različite grupe korisnika, među kojima su najznačajniji menadžment preduzeća, vlasnici (akcionari), kreditori i ostali korisnici. Svaka od ovih interesnih grupa na rezultate analize gleda iz ugla sopstvenih interesa i specifičnih odluka koje mora da donese, tako da njihovi zahtjevi i potrebe za odgovarajućim informacijama nisu isti. 

Tako:
  1. menadžment preduzeća ima najobimnije informacione potrebe i zahtjeve prema finansijskoj (racio) analizi u težnji što detaljnijeg sagledavanja tekućeg stanja i kontrole razvoja tog stanja, sa osnovnim ciljem da se informacije iskoriste za poboljšanje poslovnih i finansijskih performansi preduzeća;
  2. kreditori svoju pažnju usmeravaju na sagledavanje i ocjenu sposobnosti preduzeća da otplati dugove u punom iznosu i na vrijeme, odnosno procjenu rizika naplate kojim su njihova potraživanja opterećena u konkretnom preduzeću;
  3. ostali korisnici (sadašnji i potencijalni ulagači, analitičari hartija od vrijednosti, berzanski posrednici itd.) ističu pokazatelje efektivnosti i perspektive budućeg rasta preduzeća.

COMMENTS

BLOGGER
Biznis Plan Banja Luka
Flying bat in a marquee
Naziv

Banja Luka,5,Biznis,1,Biznis Arhiva,21,Biznis Blog,31,Biznis Ideje,1,Biznis Marketing,1,Biznis Oglasi,6,Biznis Plan,5,Biznis Tim,4,Biznis Usluge,6,CV,3,Diplomski Rad,2,Download,3,Excel,1,Free,3,Frizerski Servisi,1,Informatika,4,Kontakti,1,Kupovina Preduzeća,1,Ljudski Resursi,4,Marketing Freelancer,2,Marketing Poljoprivreda,2,Marketing Proizvodnja,2,Marketing Trgovina,2,Marketing Turizam,2,Marketing Ugostiteljstvo,2,Marketing Usluga,3,Menadžment,2,O Nama,1,Planiranje Prodaje,1,Pokretanje Biznisa,1,Pravilnici,3,Preduzeće,1,Priručnik,1,Prodaja,5,Programiranje,1,RSPU Zakoni,14,Ruralni Turizam,1,Saloni Ljepote,1,Sniženje Cijena,1,Softveri,2,StartUp,7,Tim,3,Trebinje,1,UIO Pravilnici,3,UIO Zakoni,3,Usluge,6,Usluge Banja Luka,1,Usluge Ponuda,6,Vinski Podrumi,1,Web Oglašavanje,3,Zakoni,18,Zakoni o Djelatnostima,1,Zanatski Servisi,2,Zapošljavanje,1,
ltr
item
Biznis Plan Banja Luka: Analiza Poslovanja
Analiza Poslovanja
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJBZLk_yEovypLQ9WljEbmq3Qh3xcADyInQJrs0gS82ZMZQUBF70OARwfU_UyezKCq31Ns_BjkqGSlkvbMfQX52bZ6E626dL0BZUb_GfjlHZDSsvamcrucPf6yzdUSE6pQAtxqPQzKp91P/s640/bpblslajder.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJBZLk_yEovypLQ9WljEbmq3Qh3xcADyInQJrs0gS82ZMZQUBF70OARwfU_UyezKCq31Ns_BjkqGSlkvbMfQX52bZ6E626dL0BZUb_GfjlHZDSsvamcrucPf6yzdUSE6pQAtxqPQzKp91P/s72-c/bpblslajder.png
Biznis Plan Banja Luka
https://biznisplanbanjaluka.blogspot.com/2020/05/analiza-poslovanja.html
https://biznisplanbanjaluka.blogspot.com/
https://biznisplanbanjaluka.blogspot.com/
https://biznisplanbanjaluka.blogspot.com/2020/05/analiza-poslovanja.html
true
107136518712948618
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content